Loading...
B2B Marketing Automation2018-02-03T12:44:18+02:00

INBOUND MARKETING AUTOMATION

De macht van de klant wordt steeds groter. Ook in de B2B oriënteert een klant zich steeds beter en langer online vóór deze in contact treedt met een bedrijf. Als organisatie moet en wil je dus een rol spelen in dat oriëntatieproces. Iedereen kent natuurlijk de bekende opvallende banners en de vele andere online advertentiemogelijkheden. Deze traditionele marketing werkt tot op de dag van vandaag nog steeds prima, maar Inbound Marketing is the next big step in online marketing. Geen koude en onpersoonlijke marketing, maar door content te creëren, optimaliseren en delen, trek je de juiste websitebezoekers naar jouw website en genereer je kwalitatieve leads.

lead-to-customer-funnel

Inbound Marketing staat voor het aantrekken van geïnteresseerde websitebezoekers, deze converteren naar leads, en deze leads weer omzetten naar klanten.

Het aantrekken van websitebezoekers gebeurt met name door het schrijven van klantgerichte content, het inzetten van zoekmachineoptimalisatie en sociale media. Bedrijven die Inbound Marketing inzetten hebben inzicht in de gedragsdata die een lead achterlaat via websitebezoeken en de interactie op e-mailmarketing en social media marketing. Door het automatiseren van veel processen worden leads geholpen met klantgerichte oplossingen voor hun problemen. Het voordeel van het inzetten van Inbound Marketing als bedrijf is de mogelijkheid om te focussen op potentiële klanten die hun interesse hebben getoond, in plaats van het massaal spammen van mensen die niet naar productgerichte marketing op zoek zijn, maar naar een oplossing voor hun probleem.

Inbound Marketing Automation wordt op dit moment gezien als dé manier om online beter gevonden te worden en bezoekers om te vormen tot leads en vervolgens tot klanten. Geen traditionele, koude en onpersoonlijke marketing, maar leads die ú opzoeken voor de relevante content en informatie die u te bieden heeft. Maar hoe gaat u aan de slag met Marketing Automation? Het Marketing Automation Platform van ActiveLeads biedt de oplossing.

Inbound Marketing in 5 stappen

Het draait om een unieke aanpak als het gaat om inbound marketing. In vijf stappen verzorgen wij, samen met u, een compleet inboundmarketing-traject van a tot z. Stap voor stap bepalen we welke strategie, contentvormen en marketingautomation-tool het beste bij u passen. Met ActiveLeads Marketing Automation krijgt u geen hapklare brokken, maar maatwerk voor een zo maximaal mogelijk resultaat.

Voordat we de verschillende stappen van inbound marketing bespreken, is het goed om even de vraag ‘Wat is inbound marketing?’ te behandelen. Kort door de bocht, is de inboundmarketing-methodiek erop gericht om vreemden naar uw website te leiden en om ze daar als bezoekers te converteren naar leads. Dat doet u door ze meer content aan te bieden die ze via uw website kunnen aanvragen.

1. Strategie

Net als bij traditionele marketingcampagnes, moet ook bij inbound marketing bekend zijn wat het doel van de campagne is en voor wie u de oplossing op de markt zet. Samen met u bepalen we de strategie van de inboundmarketing-campagne.

Wat doen we in deze fase?

– We bepalen de doelstellingen van uw inboundmarketing-campagne (inclusief ROI);

– brengen de doelgroepen (buyer personas) van de campagne in kaart;

– marketing automation-tool.

2. Content

Welke vragen heeft uw doelgroep op de verschillende momenten in hun aankoopproces? Door de content aan te laten sluiten op zijn situatie, krijgt de persona het gevoel begrepen te worden. Met uw contentplan moet u hier dus rekening mee houden.

Wat doen we in deze fase?

– We bepalen de fases die de doelgroep doorloopt in het aankoopproces;

– brengen bestaande content in kaart;

– stellen een contentplan op om tot een maximaal resultaat te komen;

– en schrijven en designen content (ongoing proces).

3. Landing Page

De beschikbare content (blogs, whitepapers, animaties, etc.) zet u vervolgens op een aantrekkelijke webpagina. Met calls-to-action begeleidt u de lezer naar meer informatie, om zijn journey soepel te kunnen doorlopen.

Wat doen we in deze fase?

– We ontwerpen de landingspagina van uw campagne;

– vullen de landing pages met relevante content;

– ontwikkelen calls-to-action;

– en stellen formulieren en lijsten (databases) op.

4. Traffic

Zonder websitebezoekers, geen leads en geen klanten. Hoe goed de marketingautomation-tool ook is ingericht. Met social media, e-mailings en advertenties kunt u uw doelgroep op uw campagnesite wijzen.

Wat doen we in deze fase?

– De campagnesite optimaliseren, zodat hij beter vindbaar is in zoekmachines (SEO);

– we helpen met zoekmachinemarketing (SEA);

– richten socialmedia-accounts in en stellen advertenties op;

– en verzorgen het design, de content en publicatie van e-mailings (nieuwsbrieven) die aansluiten op de campagne.

5. Analyseren

Door analyses te verrichten op uw inboundmarkting-campagne is het mogelijk om patronen te ontdekken. We houden samen met u deze gegevens bij en we verbeteren waar nodig de informatie die voor uw leads interessant zijn.

Wat doen we in deze fase?

– We blijven leads van informatie voorzien (nurturen);

– bieden inzicht in gegenereerde leads via ons eigen Activeleads – portal;

– leveren wekelijks campagnestatistieken en diverse analytics op;

– en sturen eventueel bij op basis van evaluatie.

MARKETING AUTOMATION ZORGT VOOR BETER GEKWALIFICEERDE LEADS

Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkelingen bij ActiveLeads?
Dat kan onder andere via onze maandelijkse digitale nieuwsbrief.

.

Activeleads

ActiveLeads ontwikkelt conversiestrategieën en campagnes die meer awareness, meer traffic, meer leads en meer sales genereren.

©2016 Activeleads Hoofddorp
All Rights Reserved.

Privacy Statement – Algemene voorwaarden